QazIndustry "Astana Ceramic" ЖШС-нің үнемді өндіріс элементтерін енгізуге жұмсаған шығындарының 30 % өтеді. Жапондық Kaizen философиясын енгізудің арқасында керамикалық кірпіш өндіру зауытында өнім шығару көлемі бірден 15% - ға ұлғайды, ал өндірістің тоқтап қалуы 32% - дан 7% - ға дейін төмендеді.
Қазақстандық өнеркәсіптік кәсіпорындар үнемді өндіріс элементтерін (Kaizen, TPM, Six Sigma, 5S, Kanban) мемлекет есебінен енгізе алады. Бұл өндірісті ұйымдастырудың тиімділігін арттыруға жұмсалған шығындардың бір бөлігін өтеу шеңберінде жүзеге асырылады. Мұндай қызметті "QazIndustry" Қазақстандық индустрия және экспорт орталығы" АҚ көрсетеді.
Үздіксіз жетілдірудің Шығыс философиясы бүгінде бүкіл әлемде кеңінен қолданылуда. Және бұл ұғым тек адамға ғана емес, бизнеске де қатысты кең таралуда.
Жапонияның соғыстан кейінгі экономикасын бірнеше онжылдықта жылдам көтере алғанда осы Kaizen болды. Бүгінде бұл барлық өндіріс процестерін үздіксіз жақсартуға негізделген менеджменттің негізгі тұжырымдамаларының бірі.
Күншығыс елінде Kaizen Toyota сияқты көптеген ірі компанияларда корпоративтік мәдениеттің ажырамас бөлігіне айналды.
Kaizen негізгі идеясы - үнемді өндіріс, яғни шығынға әкелетін процестерді жою, сонымен қатар әр қызметкердің жұмысын оңтайландыру және тұтынушының қажеттіліктеріне баса назар аудару. Сонымен қатар, бұл процеске басшылардан бастап техникалық персоналға дейін барлығы қатысады.
"Зауыт жылына 30 миллион керамикалық кірпіштің үш түрін шығарады, 2018 жылы кәсіпорында жаңғырту жұмыстары жүргізілді және біз кейбір учаскелердегі функционалдық қызмет бөлігінде белгілі бір қиындықтарға тап болдық. Мысалы, шикізатты дайындау, өнімді қалыптау және орау процестерінде біраз қиындықтар болды. Сондай-ақ, жөндеу-механикалық цехта, электр цехында проблемалар болды. Мысалы, шикізатты мөлшерлеу жүргізілетін жаппай дайындық учаскесінде оператор жұмысты орындау кезінде өнімнің сапасына кері әсер ететін дозалаудың технологиялық талаптарын бұзуға мәжбүр болды. Немесе, тағы бір мысал, түнгі ауысымда өндіріс желісінде кішігірім ақаулар болды. Оператор ол ақауларды өзі жоя алса да, кезекші электрикті немесе механикті күтуі қажет болды. Осыған байланысты үзілістер болды. Сондықтан бізге үлкен шығындардың алдын алу үшін жалпы тәртіпті реттеу қажет болды"- дейді "Astana Ceramic" ЖШС жоба жетекшісі, еңбек қауіпсіздігі және еңбекті қорғау жөніндегі инженер Серік Қожаханов.
Осы орайда зауыт басшылығы жоғарыда аталған Шығыс тұжырымдамасын енгізу туралы шешім қабылдады. Ол үшін 2022 жылы Жапонияда оқыған практикалық Kaizen сарапшысы шақыртылды.
Кәсіпорында екі апта бойы жоғары және орта буынға арналған оқыту семинарлары өтті, нәтижесінде проблемалық учаскелерде бірқатар инновациялар енгізілді. Мысалы, электриктердің, слесарлардың және операторлардың қызметін басқаруға ғана емес, сонымен қатар олардың жұмыс тиімділігін бақылауға және қызметкерлерді ынталандыруға көмектесетін сапаны бақылау үйірмелері құрылды.
Сондай-ақ, орта және жоғары буын басшылығы қызметтеріне Kaizen бойынша жұмыстарын жүйелеу мақсатында техникалық кеңес құрылды. Ал цехтарда 5S жұмыс кеңістігін ұйымдастыру және рационализациялау жүйесі енгізілді, оған бес қадам кіреді: сұрыптау, тәртіпті сақтау, тазалықты сақтау, стандарттау және жетілдіру.
Сонымен қатар, жұмысшылар өз құралдарын тәртіппен ұстау дағдыларын үйренді. Енді жұмысшыларға құралдарды іздеп әртүрлі жерлерге барудың қажеті жоқ. Kaizen жұмысшыларға құралдарды дұрыс сұрыптауды, таза ұстауды және сақтауды үйретті.
Жапондық әдістеме өндірісте көптеген басқа пайдалы заттарды енгізуге мүмкіндік берді. Атап айтсақ, ауытқулар мен жабдықты тоқтату кестелері, техникалық қызмет көрсету кодтары, жоспарлы жөндеу кестесі, техникалық қызмет көрсетудің жылдық жоспары, жабдықты тазалауды бақылау.
QazIndustry "Astana Ceramic" ЖШС-не жоғарыда аталған үнемді өндіріс элементтерін енгізу шығындарының 30 % өтеді.
"Біз мемлекеттің өнеркәсіп кәсіпорындарына жан - жақты көмек көрсетіп жатқанына қуаныштымыз. Біз әлі көрсеткіштерді жақсарту процесіндеміз, бірақ қазірдің өзінде біздің зауытқа жапон техникасын енгізудің сәттілігі туралы айтуға болады. Салыстыратын болсақ, егер Kaizen енгізгенге дейін бір пешті жөндеуге 78 сағат кетсе, қазір 45 сағат кетеді. Апаттық тоқтап қалу пайызы төмендеді. 2018 жылы бұл 32 пайызды құраса, 2022 жылы Kaizen енгізілгеннен кейін – 7 пайыз ғана болып отыр. Ақаулары бар өнім төрт есеге азайды",- деп атап өтті С.Қожаханов.
Тағы бір айта кетерлік көрсеткіштер: жапон жүйесі енгізілгеннен кейін кәсіпорын 15% - ға көбірек өнім шығара бастады, электр энергиясын - 10% - ға, шикізат пен компоненттерді - 5% - ға үнемдей бастады. Сонымен қатар, кадрлардың айналымы 10 % - ға және қосалқы бөлшектер бойынша шығындар 15% - ға төмендеді.
Мұның бәрі зауытқа миллиондаған доллар шығынның алдын алуға мүмкіндік берді. Уақтылы және дұрыс техникалық қызмет көрсету жабдықтарды жөндеу бойынша жұмыс уақытын қысқартуға, авариялық аялдамаларды болдырмауға көмектесті, бұл "Astana Ceramic" зауытына толық өндірістік қуатқа шығуға көмектесті.
"Біз өнімнің, технологияның, процестердің, корпоративтік мәдениеттің, еңбек өнімділігінің сапасын үздіксіз жақсартқымыз келеді. Әрбір қызметкер барлық аспектілерде өзін - өзі тәрбиелеуді арттыруы қажет. Бұл жерде уақытты басқару, олардың жұмысының сапасы немесе сәйкестігі туралы айтылады. Kaizen бізге осы бағыттарда көмектеседі", - С.Қожаханов.
Айта кетейік, "Astana Ceramic" ЖШС 2007 жылы Ақмола облысындағы "Бошан" кірпіш зауытының негізінде құрылған. Өнім өндіру үшін зауыт аумағына жақын орналасқан Үшкөл кен орнының карьерінен саз пайдаланылады.
Кәсіпорын өнімдері құрылыста қолданылады.
Astana Ceramic - Ақмола облысындағы ірі форматты керамикалық блоктар өндірумен айналысатын жалғыз кәсіпорын.
Шикізатты беруден бастап дайын өнімді буып-түюге дейінгі барлық өндірістік процестер автоматтандырылған режимде жүргізіледі, бұл адам факторының әсерін барынша азайтады.
Кәсіпорында 70 адамға жұмыс орны құрылған. Зауыт алдағы уақытта инфрақұрылымды дамыту арқылы әлеуметтік жобаларға қатысуды жоспарлап отыр.